A diákok már pihennek, a pedagógusok viszont még az év végi lezárásokat végzik. Eközben volt módom interaktív előadás keretében bemutatni a BIG nevelőtestület tagjainak a kamaszok mentális jóllétével kapcsolatos legfrissebb HBSC kutatási eredményeket. A kamasz korosztály mentális jóllétéről, egészségmagatartásáról, tendenciákról, veszélyeztető körülményekről és lehetőségeinkről beszélgettünk számok, diagramok felvillantásával, de leginkább a hozzánk járó diákokra gondolva. Miket tehetnek a pedagógusok a tanulókért? Mik a figyelemfelhívó jelek, a tények, tapasztalatok? A szülők, kortársak mellett a pedagógusok, iskolapszichológusok is szerepet játszanak abban, hogyan alakul a serdülő korosztály mentális jólléte. Úgy vélem, a következő tanévek során is hasznosíthatók lesznek az elhangzottak, de a téma összetettsége révén több szereplő összehangolása, jó megoldási lehetőségek felvetése is feladatunk lesz.
Köszönöm a megjelent kollégák gondolatait, személyes meglátásait! Remélem, a nyári szünet ad lehetőséget mindenkinek, hogy a saját mentális jóllétére fókuszáljon, töltődjön e kihívásokkal teli tanév után, hiszen ősztől a diákok közé visszük a személyiségünket, szemléletünket, példaadásunkat!
Spitzmüllerné László Gabriella
iskolapszichológus